Guy Kawasaki, een bekende presentatiespecialist, ondernemer en investeerder, stelt in zijn 10-20-30 regel voor een bedrijfspresentatie het volgende: niet meer dan 10 slides, niet langer dan 20 minuten en een lettergrootte van minimaal 30 pt.
Een interessante methode die volgens Guy toepasbaar is op iedere presentatie waarbij u moet overtuigen of tot een overeenstemming moet komen met het publiek. Dit komt in principe overeen met wat wij eerder hebben behandelt in de presentatietip over kort en krachtig presenteren.
U kunt dit bijvoorbeeld gebruiken bij een pitch, verkooppresentaties, bedrijfspresentaties en dergelijke presentaties. Guy zegt dat het geen zin meer heeft om te presenteren als u meer dan 10 slides nodig heeft om uw product uit te leggen!
Volgens hem moeten dit de onderwerpen zijn van de 10 slides voor een (zakelijke) pitch:
Meer over deze methode vindt u op zijn weblog of in onderstaand filmpje:
Foto van Guy komt van zijn eigen site www.guykawasaki.com.
1 Comment
Dit lijkt meer op bedrijfkundige presentaties te slaan. Hoe zou dat met architectuurpresentaties zijn? Hier zitten we vanwege alle referentiebeelden al vaak op 60 beelden voor 45 minuten.
Victor