10-20-30 regel van Guy Kawasaki

Een spreekbeurt houden? Tips voor de ouders.
8 oktober 2008
Flowgram
10 oktober 2008
Show all

Guy Kawasaki, een bekende presentatiespecialist, ondernemer en investeerder, stelt in zijn 10-20-30 regel voor een bedrijfspresentatie het volgende: niet meer dan 10 slides, niet langer dan 20 minuten en een lettergrootte van minimaal 30 pt.

Een interessante methode die volgens Guy toepasbaar is op iedere presentatie waarbij u moet overtuigen of  tot een overeenstemming moet komen met het publiek. Dit komt in principe overeen met wat wij eerder hebben behandelt in de presentatietip over kort en krachtig presenteren.

U kunt dit bijvoorbeeld gebruiken bij een pitch, verkooppresentaties, bedrijfspresentaties en dergelijke presentaties. Guy zegt dat het geen zin meer heeft om te presenteren als u meer dan 10 slides nodig heeft om uw product uit te leggen!

Volgens hem moeten dit de onderwerpen zijn van de 10 slides voor een (zakelijke) pitch:

1. Probleem
2. Uw oplossing
3. Business model
4. Onderliggende ‘magic’/ technologie
5. Marketing en verkoop
6. Concurrentie
7. Team
8. Prognoses
9. Huidige status en tijdlijn
10. Samenvatting en call-to-action

Meer over deze methode vindt u op zijn weblog of in onderstaand filmpje:

Foto van Guy komt van zijn eigen site www.guykawasaki.com.

1 Comment

  1. Victor schreef:

    Dit lijkt meer op bedrijfkundige presentaties te slaan. Hoe zou dat met architectuurpresentaties zijn? Hier zitten we vanwege alle referentiebeelden al vaak op 60 beelden voor 45 minuten.

    Victor

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *